
რუსეთმა SSJ-100–სა და MS-21–ს წარმოება „ტექნიკური სირთულეების“ გამო ვერ დაიწყო
01/03/2024 09:15:48 მსოფლიო
რუსეთში გადაიდო ყველა ძირითადი სამოქალაქო თვითმფრინავის სერიული წარმოების დაწყება, რომლებმაც უნდა შეცვალონ უცხოური თვითმფრინავები. MS-21-ის მიწოდება გადაიდო 2025 წლისთვის, ხოლო რეგიონალური Superjet 100 და Il-114-300-ს – 2026 წლამდე, განუცხადა RBC-ს გაერთიანებულმა საავიაციო კორპორაციამ (UAC, Rostec-ის ნაწილი).
„ვაწყდებით ობიექტურ შეზღუდვებს - სრულიად ახალი სისტემები, კომპეტენციების ნულიდან შექმნა, სრული ტესტირების საჭიროება და სერიული წარმოების დაწყება დროის დეფიციტის პირობებში“, - განმარტა UAC-მა.
მრეწველობისა და ვაჭრობის სამინისტრომ თვითმფრინავების გაშვების შემდეგი გადადება ამ მასშტაბის პროექტების განხორციელების „ობიექტური ტექნიკური სირთულეებით“ ახსნა. მათ აღნიშნეს, რომ სამოქალაქო ავიაციაში იმპორტის ჩანაცვლების პროგრამები ხორციელდება „მსოფლიო სტანდარტებით უპრეცედენტო ვადებში“, ხოლო თვითმფრინავებისთვის აუცილებელია ყველა სისტემისა და აგრეგატების შეცვლა, მათ შორის, ძრავების და საავიაციო მასალების.
Rostec-მა განმარტა, რომ 2026 წელს იგეგმება ავიაკომპანიებისთვის 30 ახალი Superjet-100-ის გადაცემა. თუმცა, ჯერ არ არის ინფორმაცია MC-21-ის შესახებ, რადგან თვითმფრინავის საბოლოო ვიზუალიც კი არ არის ჩამოყალიბებული.
საავიაციო ინდუსტრიაში RBC წყაროების თანახმად, MS-21 ჯერ კიდევ ჩამორჩება მახასიათებლებში ადრე დასახელებულ პარამეტრებს: ფრენის დიაპაზონი შემცირდა 5 ათასიდან 3,5 ათას კმ-მდე, სამგზავრო ტევადობა შემცირდა 211 ადგილიდან დაახლოებით 135-მდე.
2022 წელს დამტკიცებული პროგრამის მიხედვით, საავიაციო ინდუსტრია პირობას დებდა 609 თვითმფრინავის მიწოდებას. საუბარია 142 Superjet 100, 270 MS-21, 70 Il-114 და 115 Tu-214-ზე. Superjet-ისა და Tu-ის მიწოდება დოკუმენტის მიხედვით 2023 წლიდან იყო დაგეგმილი, MS-ისა და Ilov-ის - 2024 წლიდან.